SAKARYA ÜNİVERSİTESİYURT DIŞI ARAŞTIRMA FAALİYETLERİNİ DESTEKLEME PROGRAMI UYGULAMA ESASLARI AMAÇ Madde 1. Sakarya Üniversitesinin (SAÜ), bilimsel araştırmada etkinliğini artırmasına yönelik olarak özellikle SCI, SSCI ve AHCI kapsamında taranan dergilerde olmak üzere bilimsel yayın sayısının artırılmasına katkı sağlamak amacıyla kısa süreli yurt dışında bilimsel araştırma yapacak öğretim elemanlarının desteklenmesidir. BAŞVURU KOŞULLARI Madde 2. Programdan faydalanacak olanların aşağıdaki koşulları sağlaması gereklidir:; a) Doktora / tıpta uzmanlık derecesini almış olmak veya doktora yeterlik sınavında en az bir yıl önce başarılı olmuş ve doktora eğitiminde "birinci tez izleme raporunu' sunmuş olmak, b) Planlanan çalışmada kullanılacak yabancı dil düzeyini belgelendirmek (ÜDS, KPDS'den en az '60' ve diğer sınavlardan (IELTS, TOEFL) en az 60'a karşılık gelen notu almış olmak) c) Araştırmanın yürütüleceği kuruluştan kabul / davet mektubu almış olmak, d) Bu programdan son üç yıl içinde yararlanmamış olmak. BAŞVURU TARİHLERİ Madde 3. Madde 3. Başvuru takvimi Yayın Komisyonu tarafından belirlenerek her yılın ilk ayı içinde ilan edilir. DESTEK SÜRESİ Madde 4. Destek süresi, 3 aydan kısa ve 6 aydan fazla olmamak koşuluyla, başvuru sahibine Yönetim Kurulu tarafından kabul edilen süre kadardır (yurtdışında kalış süresi destek alınmayarak, ilgili mevzuat çerçevesinde uzatılabilir). DESTEK MİKTARI - ÖDEME ŞEKLİ Madde 5. Destek miktarı üst limiti, Yayın Komisyonu tarafından her yıl için belirlenir ve başvuru sahibinin görev süresince hesap edilecek kanuni yevmiye karşılığında üst limiti aşmamak üzere adaya(başvuru sahibine) verilir. Madde 6. Uygun görülen desteğin bir kısmı avans olarak verilebilir. Kalan tutar görevlendirme tarihlerinin bitiminde, kuruma dönüş yapıldığında ödenir. Bütçe imkanları çerçevesinde desteğin tamamının avans verilmesi de mümkündür. Madde 7. Destek kapsamında avans alınabilmesi için görevlendirmenin aynı yıl içinde tamamlanması şartı aranır. Alınan avansın aynı yıl içinde kapatılmaması halinde kanuni faiz işletilir. Madde 8. Aynı yıl içinde tamamlanamayacak görevlendirmeler için avans verilmez. Başvuru sahibi, kuruma kesin dönüş yapmasının ardından hak ettiği desteği alır. Başlangıçta belirlenen görev tarihlerinin, mevzuat çerçevesinde uzatılması ve dönüş tarihinin bir sonraki yıla sarkması halinde,avans alınmış ise avansın kapatılmamasından dolayı verilen avansa kanuni faiz uygulanır. Madde 9. Gidiş-dönüş yol giderleri ile sağlık sigortası için ödeme yapılmaz. BAPK tarafından onaylandıktan sonra onaylı belgenin aslı yazara verilecektir. Yazarımız onaylı belge ile bağlı olduğu bölüme dilekçe verip bölüm kurulu kararı, fakülte yönetim kurulu kararı ve rektörlük oluru alınacaktır, bu işlemler tamamlanıp görevlendirme bitince gerekli harcama evrakları, ödemenin yapılabilmesi için ilgili birimin mali işlerine teslim edilecektir. Madde 10. Bu programdan yararlanan öğretim elemanı, aynı anda SAÜ'nün diğer programlarından, kaynaklarından ve desteklediği projelerden mali destek alamaz. ALINAN DİĞER DESTEKLER Madde 11. Araştırmacı yurt içinde veya dışında başka bir kuruluştan destek aldığı takdirde Yayın Komisyonu'na (YK) bilgi vermekle yükümlüdür. Farklı kurumlardan / kuruluşlardan kısmi destek sağlanmış öğretim elemanlarına SAÜ tarafından verilecek destek Yayın Komisyonu tarafından ayrıca belirlenir. BAŞVURU SIRASINDA ADAYLARDAN İSTENEN BELGELER Madde 12. a) Başvuru Formu,, b) Adayın özgeçmişi ve yayın listesi,ELTS, c) Doktora diplomasının onaylı örneği veya doktora tez aşamasındaki durumunu ve tez konusunu belirten, ilgili enstitüden alınmış yazı, d) Araştırmanın yapılacağı üniversiteden alınan Davet Mektubu, e) Yabancı dil belgesi (KPDS/ÜDS/IELTS/TOEFL puan belgesinin onaylı kopyası), f) Ayrıntılı araştırma önerisi ve doktora öğrencileri için danışmanın araştırma ile ilgili görüşlerini içeren yazı, g) Gidilecek üniversitedeki / kurumdaki çalışma planı ve takvimi, h) Yurt içinde veya dışında başka bir kuruluştan (TÜBİTAK dâhil) destek alıyorsa buna ilişkin beyan. Başvurular, Yayın Komisyon Başkanlığı'nın belirlediği şekilde yapılır. Başvuru koşullarından her hangi birini sağlamayan, belgeleri tam olmayan ve son başvuru günü mesai bitiminden sonra gelen başvurular işleme konulmaz. DESTEKLENECEK ÖĞRETİM ELEMANLARININ TESPİTİ Madde 13. Destek verilecek öğretim elemanları, ihtiyaç duyulması durumunda konusunda uzman danışmanlardan görüş alınarak Yayın Komisyonu Başkanlığı tarafından belirlenir. Madde 14. Adayın tespiti için gerek duyulursa mülakat yapılabilir. Mülakatlarda, adayların akademik nitelikleri ile üzerinde çalışmayı planladıkları konular, aşağıda belirtilen ölçütler dikkate alınarak değerlendirilir: a) Konunun güncelliği, Türkiye'deki bilimsel birikime ve evrensel bilime yapması beklenen katkılar, b) Yurt dışında yapılacak araştırmanın, Türkiye'ye dönüşten sonra laboratuar vb. olanaklar göz önüne alındığında devam ettirilebilir olması ve adayın çalıştığı kuruma yapacağı katkılar, c) Türkiye'ye dönüşten sonra diğer üniversitelerimizdeki araştırmacıların katılımıyla bir çalışma grubu kurabilmesi olasılığı, d) Yurt dışında konusunda çalışan bir araştırma grubuyla bağlantı kurarak karşılıklı işbirliği ile ileride geliştirilerek sürdürülecek bir ortak çalışmaya girme olasılığı, e) Adayın akademik başarıları, araştırma konusuna hâkimiyeti ve yapılacak araştırma sonuçlarının yayına (özellikle SCI, SSCI, AHCI tarafından taranan dergilerde) dönüştürülebilme olasılığı. f) Aynı birimden, aynı süreçte başvuran aday sayısı, g) Başvuru sahibinin, lisansüstü eğitim, uzun süreli araştırma vb. amaçla yurt dışında bulunması durumu. Belirlenen ölçütler ışığında yapılan mülakat ve danışman görüşleri, programa ayrılan bütçe olanakları da dikkate alınarak, destekten faydalanacak adaylar ve destek süreleri belirlenir. DESTEKLERİN BAŞLATILMASI Madde 15. Desteklenmesine karar verilen adayların destekleri, Üniversite Yönetim Kurulu onay tarihinden itibaren yürürlüğe girer; ilgili 'mevzuata' ve destek programının kurallarına / ilkelerine aykırı olmamak koşulu ile adayın yurt dışına gideceği tarihte başlatılır. Madde 16. Adayların desteğin başlatılabilmesi için; yasal olarak gerekli olan veya yayın komisyonunca belirlenen yükümlülüklere ait (kefalet senedi, taahhütname, v.b.) kanıtlayıcı belgeleri yurt dışına çıkmadan önce ibraz etmeleri gerekmektedir. Madde 17. Desteklenmesine karar verilen aday, kabul edilen desteğin kullanımını onay tarihinden itibaren 6 ay içinde başlatmak zorundadır. Onay tarihinden itibaren 6 ay içinde kullanımı başlatılmayan destekler iptal edilir. İptal edilen destek için aday hiç bir hak talebinde bulunamaz. DESTEĞİN DEVAMI VE EK SÜRE VERİLMESİ Madde 18. Destek alan öğretim elemanının, araştırmasını SAÜ tarafından kendisine verilen süre içerisinde bitirmesi esastır. Adayın araştırmasını bu süre içinde bitirememesi halinde, destek süresi, araştırma yaptığı kurumun onay yazısı ve doktora öğrencileri için danışmanının uygun görüşü ile 12 aya kadar uzatılabilir. Uzatma süresinde, öğretim elemanı, çalışmalarına kendi olanakları ile devam etmek durumundadır ve SAÜ'den ek destek talep edemez. YÜKÜMLÜLÜKLER Madde 19. Destekten faydalanan öğretim elemanı, yurt dışı çalışmaları süresince her üç ayda bir yurt dışındaki danışmanın imzasını içeren bir gelişme raporu göndermekle yükümlüdür. Türkiye'ye döndüğünde de, çalışmaların gelişme ve sonuçlarını kapsayan "kesin raporu", bu süre içinde yapılan yayınlarının listesini ve rapor formlarını en geç 1 ay içinde Yayın Komisyonu'na sunmak zorundadır. Madde 20. Öğretim Elemanı yurt içinde veya dışında başka bir kuruluştan (TÜBİTAK dahil) destek alıyorsa başvuru esnasında; daha sonra destek almaya başlaması halinde 15 gün içinde Yayın Komisyonuna bilgi vermekle yükümlüdür. Madde 21. Bu program kapsamında öğretim elemanının yükümlülüklerini ihlali veya gelişme raporlarının yetersiz bulunması durumunda verilen destek Yayın Komisyonu Kararı ile Üniversite Yönetim Kurulu tarafından iptal edilebilir. Yükümlülüklerin ihlali halinde ilgili mevzuat hükümleri uygulanır. UYGULAMA Madde 22. Bu esaslarda öngörülmeyen hususlarda Sakarya Üniversitesi Rektörü, Yayın Komisyonunun görüşünü alarak karar verir. Madde 23. Yayın Komisyonu, her takvim yılı sonunda, o yıl içinde destek alan öğretim elemanlarının listesini Üniversite Yönetim Kuruluna sunar. Aynı zamanda, harcama durumu hakkında da bilgi verir. UYGULANACAK HÜKÜMLER Madde 24. Bu esaslarda yer almayan konular için, ilgili yasa ve yönetmeliklerdeki hükümler geçerlidir. YÜRÜRLÜKTEN KALDIRMA Madde 25. Bu esasların, Üniversite Senatosu tarafından kabul edildiği tarihte, daha önce kabul edilmiş olan Sakarya Üniversitesi Yurt Dışı Araştırma Destek Programı Yönergesi yürürlükten kaldırılır. YÜRÜRLÜK Madde 26. Bu esaslar, Üniversite Senatosu tarafından kabul edildiği tarihten itibaren geçerlidir. YÜRÜTME Madde 27. Bu esaslarda yer alan hükümleri Rektör yürütür. GEÇİCİ MADDE Geçici Madde 1.Bu esaslarda yer alan Madde 3'e göre belirlenmesi gereken başvuru takvimi, esasların Senato tarafından kabul edilmesini takip eden 7 iş günü içinde Yayın Komisyonu Başkanlığı tarafından belirlenir ve ilan edilir. |